Young Mathematicians at Work, Vol. 3Constructing Fractions, Decimals, and Percents
|
![]() |

Zusammenfassungen

In this third volume in a series of three, Fosnot and Dolk focus on how children in grades 5-8 construct their knowledge of fractions, decimals, and percents. Their book:
- describes and illustrates what it means to do and learn mathematics.
- contrasts word problems with true problematic situations which support and enhance investigation and inquiry.
- provides strategies to help teachers turn their classrooms into math workshops.
- explores the cultural and historical development of fractions, decimals, and their equivalents and the ways in which children develop similar ideas and strategies.
- defines and gives examples of modeling, noting the importance of context.
- discusses calculation using number sense and the role of algorithms in computation instruction.
- describes how to strengthen performance and portfolio assessment.
- focuses on teachers as learners by encouraging them to see themselves as mathematicians.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Maarten Dolk , Catherine Twomey Fosnot | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.