/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Exploring Strengths and Weaknesses in Middle School Students´ Computational Thinking in Scratch

Kevin Lawanto, Kevin Close, Clarence Ames, Sarah Brasiel
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 307 bis 326), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

We live in a century where technology has become part of our lives, and it is crucial that we become active creators of technology, not just passive users. Learning to program computers enables a person to create twenty-first-century solutions. Computer programming is more than just learning how to code; it also exposes students to the opportunity to develop computational thinking (CT), which involves problem-solving using computer science concepts. In this chapter, we explore strengths and weaknesses of students´ CT skills and compare a group of seventh- and eighth-grade students who engaged in a Scratch programming environment. Scratch is a popular visual programming language that introduces computer programming to youth. We use Dr. Scratch, a CT assessment tool, to analyze students´ Scratch projects for evidence of CT. The results of this study can show researchers and educators how they might use Dr. Scratch to analyze students´ Scratch data to help improve their CT.

Von Kevin Lawanto, Kevin Close, Clarence Ames, Sarah Brasiel im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Exploring Strengths and Weaknesses in Middle School Students´ Computational Thinking in Scratch

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Ashok R. Basawapatna, Mordechai Ben-Ari, Vicki E. Bennett, Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Andri Ioannidou, Yasmin B. Kafai, Kyu Han Koh, John Maloney, Orni Meerbaum-Salant, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Jesús Moreno-León, Alexander Repenning, Mitchel Resnick, Gregorio Robles, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, David Webb, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten?

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Dr. Scratch, greenfootgreenfoot, Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 Computer Science Education 3/20138, 3, 11, 2, 11, 1, 2, 8, 2, 3, 3, 225502517
2015 Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 8, 3, 8, 5, 8, 4, 2, 4, 1, 2, 1, 6532696544
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 12, 10, 18, 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 81852181182
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 8, 10, 14, 5, 12, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 585285958
2010 local web  Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou) 6, 1, 15, 2, 14, 2, 4, 7, 2, 2, 3, 49144542
2011 local web  Computational Thinking Patterns (Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) 2, 2, 6, 1, 14, 6, 10, 1, 4, 3, 4, 68346593
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 8, 11, 12, 3, 12, 1, 3, 10, 1, 5, 1, 523355541
2015 local web  Dr. Scratch (Jesús Moreno-León, Gregorio Robles) 1, 6, 3, 13, 1, 12, 2, 6, 11, 1, 4, 213112318

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.