/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Exploring Strengths and Weaknesses in Middle School Students´ Computational Thinking in Scratch

Kevin Lawanto, Kevin Close, Clarence Ames, Sarah Brasiel
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 307 bis 326), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

We live in a century where technology has become part of our lives, and it is crucial that we become active creators of technology, not just passive users. Learning to program computers enables a person to create twenty-first-century solutions. Computer programming is more than just learning how to code; it also exposes students to the opportunity to develop computational thinking (CT), which involves problem-solving using computer science concepts. In this chapter, we explore strengths and weaknesses of students´ CT skills and compare a group of seventh- and eighth-grade students who engaged in a Scratch programming environment. Scratch is a popular visual programming language that introduces computer programming to youth. We use Dr. Scratch, a CT assessment tool, to analyze students´ Scratch projects for evidence of CT. The results of this study can show researchers and educators how they might use Dr. Scratch to analyze students´ Scratch data to help improve their CT.

Von Kevin Lawanto, Kevin Close, Clarence Ames, Sarah Brasiel im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Exploring Strengths and Weaknesses in Middle School Students´ Computational Thinking in Scratch

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Ashok R. Basawapatna, Mordechai Ben-Ari, Vicki E. Bennett, Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Andri Ioannidou, Yasmin B. Kafai, Kyu Han Koh, John Maloney, Orni Meerbaum-Salant, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Jesús Moreno-León, Alexander Repenning, Mitchel Resnick, Gregorio Robles, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, David Webb, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten?

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Dr. Scratch, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2013Computer Science Education 3/20131, 2, 3, 2, 2, 2, 2, 2, 4, 3, 4, 81236894
2015Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 610600
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 5, 3, 3, 2, 5, 4, 1, 6, 3, 3, 853218389
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 4, 4, 2, 2, 3, 3, 4, 1, 2, 4, 7, 630286369
2010    Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou) 2, 3, 2, 4, 5, 2, 2, 2, 5, 3, 4, 88148137
2011    Computational Thinking Patterns ( Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) 1, 4, 1, 5, 7, 7, 3, 4, 5, 5, 10, 8632875
2013    Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 2, 3, 2, 1, 3, 3, 1, 3, 4, 2, 5, 1211331241
2015    Dr. Scratch (Jesús Moreno-León, Gregorio Robles) 1600

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 38
2017