/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Understanding Learning - the Wiki Way

Zu finden in: WikiSym 2009, 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Johannes MoskaliukUlrike CreßLearning "the wiki way", learning through wikis is a form of self-regulated learning that is independent of formal learning settings and takes place in a community of knowledge. Such a community may work jointly on a digital artifact to create new, innovative and emergent knowledge. We regard wikis as a prototype of tools for community-based learning, and point out five relevant features. We will present the co-evolution model, as introduced by Cress and Kimmerle (2008), that may be understood as a framework to describe learning in the wiki way. This model describes collaborative knowledge building as a co-evolution between cognitive and social systems. To investigate learning the wiki way, we have to consider both individual processes and processes within the wiki, which represent the processes that are going on within a community. This paper presents three empirical studies that investigate learning the wiki way in a laboratory setting. We take a look at participants’ contributions to a wiki indicating processes within the wiki community, and measure the extent of individual learning at the end of the experiment. Our conclusion is that the model of co-evolution has a strong impact on understanding learning the wiki way, may be helpful to designers of learning environments, and serve as framework for further research.
Von Joachim Kimmerle, Johannes Moskaliuk, Ulrike Creß im Konferenz-Band WikiSym 2009 (2009) im Text Understanding Learning - the Wiki Way

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Amy Bruckman, Ulrike Creß, Ward Cunningham, Andrea Forte, Sarah Guth, Andreas Harrer, Joachim Kimmerle, Bo Leuf, Johannes Moskaliuk, James Surowiecki, Don Tapscott, Anthony D. Williams

Begriffe
KB IB clear
Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 16, 12, 9, 9, 11, 11, 10, 9, 7, 16, 1610754163555
2004    Die Weisheit der Vielen (James Surowiecki) 2, 2, 1, 3, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 4, 44124826
2007    Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 7, 11, 12, 15, 9, 30, 18, 14, 44, 6, 25, 164395161106
2007WikiSym 20077, 8, 2, 5, 8, 9, 2, 6, 8, 7, 12, 1643141161078
2008WikiSym 20086, 10, 5, 7, 7, 7, 3, 3, 4, 11, 12, 342211534602
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006   From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 1, 2, 1, 3, 4, 2, 4, 2, 2, 5, 3, 815208594
2007A theoretical framework of collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 3200
2007   Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 3, 2, 3, 10, 7, 3, 2, 2, 5, 7, 12123912737
2007   Wikis in Education (Sarah Guth) 1, 4, 2, 6, 4, 9, 3, 3, 7, 3, 6, 1082710584
2008Learning and Knowledge Building with Wikis (Johannes Moskaliuk, Joachim Kimmerle, Ulrike Creß) 3200
2008    A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 4, 5, 3, 2, 2, 7, 3, 3, 1, 4, 5, 814358462
2008    Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building (Andreas Harrer, Johannes Moskaliuk, Joachim Kimmerle, Ulrike Creß) 1, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 2472186

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Understanding Learning - the Wiki Way: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 78 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 37
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 574112211141266213342174132211123121215231111211413312521121141111212313211124
200920102011201220132014201520162017