/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building

Co-Evolution of Individual and Collective Knowledge
Zu finden in: WikiSym 2008, 2008
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Andreas HarrerJohannes MoskaliukUlrike CreßIt is widely accepted that wikis are valuable tools for successful collaborative knowledge building. In this paper, we describe how processes of knowledge building with wikis may be visualized, citing Wikipedia as an example. The underlying theoretical basis of our paper is the framework for collaborative knowledge building with wikis, as introduced by Cress and Kimmerle [2], [3], [4]. This model describes collaborative knowledge building as a co-evolution of individual and collective knowledge, or of cognitive and social systems respectively. These co-evolutionary processes may be visualized graphically, applying methods from social network analysis, especially those methods that take dynamic changes into account [5], [18]. For this purpose, we have undertaken to analyze, on the one hand, the temporal development of an article in the German version of Wikipedia and related articles that are linked to this core article. On the other hand, we analyzed the temporal development of those users who worked on these articles. The resulting graphics show an analogous process, both with regard to the articles that refer to the core article and to the users involved. These results provide empirical support for the co-evolution model. Some implications of our findings and the potential for future research on collaborative knowledge building with wikis and on the application of social network analysis are discussed at the end of the article.
Von Andreas Harrer, Johannes Moskaliuk, Ulrike Creß, Joachim Kimmerle im Konferenz-Band WikiSym 2008 (2008) im Text Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Amy Bruckman, Andrea Forte, Frank van Ham, Jesse Kriss, Matthew M. McKeon, Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg

Begriffe
KB IB clear
Visualisierungvisualization, Wikiwiki, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007WikiSym 20077, 8, 2, 5, 8, 9, 2, 6, 8, 7, 12, 1643141161078
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007    Talk Before You Type (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Jesse Kriss, Frank van Ham) 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 2, 27112418
2007    The Hidden Order of Wikipedia (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Matthew M. McKeon) 2, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 2372311
2007   Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 3, 2, 3, 10, 7, 3, 2, 2, 5, 7, 12123912737

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wiki in education

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 463 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 656
Verweise von diesem Konferenz-Paper 17
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 581133322114445823512632513211332222111214322111124213221211212213111112112221222
200920102011201220132014201520162017