/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

From Wikipedia to the Classroom

Erstpublikation in: Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Wikipedia represents an intriguing new publishing paradigm - can it be used to engage students in authentic collaborative writing activities? How can we design wiki publishing tools and curricula to support learning among student authors? We suggest that wiki publishing environments can create learning opportunities that address four dimensions of authenticity: personal, real world, disciplinary, and assessment. We have begun a series of design studies to investigate links between wiki publishing experiences and writing-to-learn. The results of an initial study in an undergraduate government course indicate that perceived audience plays an important role in helping students monitor the quality of writing; however, students’ perception of audience on the Internet is not straightforward. This preliminary iteration resulted in several guidelines that are shaping efforts to design and implement new wiki publishing tools and curricula for students and teachers.
Von Andrea Forte, Amy Bruckman im Text From Wikipedia to the Classroom (2006)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sasha Barab, Carl Bereiter, Amy Bruckman, Axel Bruns, Susan L. Bryant, Ward Cunningham, Kushal Dave, Andrea Forte, Jim Giles, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Colleen Kehoe, Jean Lave, Bo Leuf, Jochen Rick, Marlene Scardamalia, Kurt Squire, Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Etienne Wenger

Aussagen
KB IB clear
Veröffentlichung der eigenen Arbeit kann motivierend wirken

Begriffe
KB IB clear
Internetinternet, Motivationmotivation, Veröffentlichung von Text, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
The psychology of written composition (Carl Bereiter, Marlene Scardamalia) 10000
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 16, 12, 9, 9, 11, 11, 10, 9, 7, 16, 1610754163555
2005  WikiSym 20056, 10, 5, 11, 17, 11, 8, 9, 9, 9, 11, 307861301419
2006International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 17, 2, 2, 2, 6, 5, 5, 4, 3, 3, 4, 12137812370
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    The effect of distant audiences on students' writing (Moshe Cohen, Margaret Riehl) 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2322115
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 1, 6, 3, 2, 5, 9, 3, 3, 4, 2, 3, 850781262
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 1, 6, 4, 6, 6, 9, 4, 6, 3, 4, 8, 8282081857
2004    Studying Cooperation and Conflict between Authors with history flow Visualizations (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Kushal Dave) 4, 2, 4, 3, 3, 5, 2, 3, 3, 3, 4, 10211310909
2004    Design-based research: Putting a stake in the ground (Sasha Barab, Kurt Squire) 2, 1, 3, 2, 1, 2, 1, 2, 3, 2, 3, 41034190
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 3, 3, 5, 5, 4, 2, 6, 4, 6, 83298718
2005   Becoming Wikipedian (Susan L. Bryant, Andrea Forte, Amy Bruckman) 7, 4, 2, 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1, 2, 415124549
2005    Internet encyclopaedias go head to head (Jim Giles) 7, 9, 5, 7, 10, 15, 13, 11, 10, 9, 10, 2229322793
2006    Situating CoWeb (Mark Guzdial, Jochen Rick) 2, 3, 2, 4, 8, 6, 5, 3, 8, 6, 6, 12123712878

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalFrom Wikipedia to the Classroom: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 88 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 15444455334313
Verweise von diesem Text 336431
Webzugriffe auf diesen Text 
200620072008200920102011201220132014201520162017