/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings

Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew
Erstpublikation in: Australasian Journal of Educational Technology 2009, 25(2), 153-183.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile handheld devices are increasingly being used in education. In this paper, we undertook a review of empirical based articles to summarise the current research regarding the use of mobile handheld devices (personal digital assistants/PDAs, palmtops, and mobile phones) in K-12 and higher education settings. This review was guided by the following four questions: (a) How are mobile handheld devices such as PDAs, palmtops, and mobile phones used by students and teachers? (b) What types of research methods have been applied using such devices? (c) What data collection methods are used in the research? and (d) What research topics have been conducted on these handheld devices in education settings, as well as their related findings? We summarise and discuss some major findings from the research, as well as several limitations of previous empirical studies. We conclude by providing some recommendations for future research related to mobile handheld devices in education settings.
Von Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew im Text A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings (2009)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark, Chris Dede, Robert B. Kozma, Roy Pea, Jeremy Roschelle

Begriffe
KB IB clear
Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school, Mobiltelefonmobile phone, Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning, Wireless Computing an Schulen
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Handbook of Research on Educational Communications and Technology (David H. Jonassen) 5, 1, 1, 3, 3, 1, 2, 4, 2, 1, 2, 4100475
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1983    Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 3, 3, 6, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 6198654
1985    Beyond Amplification (Roy Pea) 1, 1, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 2, 2, 47114254
1994    Will media influence learning? (Robert B. Kozma) 4, 4, 1, 3, 3, 1, 2, 3, 4, 2, 2, 4132341123
2003    Unlocking the learning value of wireless mobile devices (Jeremy Roschelle) 2, 4, 1, 4, 5, 3, 3, 1, 3, 4, 7, 810208960
2005    Why Design-Based Research is Both Important and Difficult (Chris Dede) 1, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 1, 2, 213291

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
WLAN / Wireless LAN

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 197 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 14
Verweise von diesem Text 1421
Webzugriffe auf diesen Text 102142211131166223122532541223112221225413311322151331115233114721311211126
200920102011201220132014201520162017