Teaching the AI-Native GenerationEmpowering Schools in the Age of AI
Oxford University Press
Publikationsdatum:
|
![]() |
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Oktober 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 20.10.2025
Artificial Intelligence is rapidly reshaping the classroom, presenting both opportunities
and challenges for teachers and students across the UK. In this report we hear directly
from the young people whose education is being shaped by AI, specifically what impact
it’s had on their learning, what skills it’s helped develop – and hinder – along with how
they want to use AI and the support they need from teachers.
As we collectively define what AI literacy looks like in education, this report offers practical insights and recommendations from leading experts and teachers on how we can unlock the full potential of AI in schools.
About the research: 2,000 students aged 13–18 across the UK were surveyed in August 2025.
Von Klappentext im Text Teaching the AI-Native Generation (2025) As we collectively define what AI literacy looks like in education, this report offers practical insights and recommendations from leading experts and teachers on how we can unlock the full potential of AI in schools.
About the research: 2,000 students aged 13–18 across the UK were surveyed in August 2025.
Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, Digitalisierung, Eltern, GMLS & Hochschule, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Textgeneratoren-Verbot |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
![]() | Teaching the AI-Native Generation: Artikel als Volltext ( : , 3094 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.



Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)
GMLS als Abkürzung
GMLS als Werkzeug
Hausaufgaben
Kinder
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
LehrerIn
Lernen
Schule
Unterricht
, 3094 kByte;
)
Biblionetz-History