The Integration of Coding in Teacher Education ProgramsCourse Experiences and the Teaching and Learning of Mathematics
Lisa Anne Floyd
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2020 (Seite 350 bis 351), 2020
|
|
Zusammenfassungen
As a result of the rapidly changing digital landscape, there is momentum to bring coding to K-12 classrooms in jurisdictions all around the world. A barrier to student learning and success with coding, however, is that many teachers have little or no prior coding experience. Using constructivist grounded theory, this study will seek to understand what experiences in the teacher education course, Computational Thinking in Mathematics and Science Education, affect how preservice teachers perceive coding in teaching and learning about mathematics. Experiences in the course include hands-on activities, readings, tutorials, opportunities for reflection, assignments that require preservice teachers to teach coding to intermediate or senior students, and participation in online discussions. Research questions include 1) What course experiences or other factors affect how preservice teachers come to view coding in teaching and learning mathematics? and 2) How are these views, related to coding in teaching and learning mathematics, translated into their practice teaching?
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Emily MacLeod , Sue Sentance , Jane Waite , Lucy Yeomans | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , Mathematikmathematics , micro:bit , notional machine , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Integration of Coding in Teacher Education Programs: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1157 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.