/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Toward Creator-Based Learning: Designs That Help Student Makers Learn

Chen-Chung Liu
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Contemporary educators have been advocating that teaching and learning in schools should go beyond knowledge acquisition. A critical challenge is how to help students learn like expert creators who constantly display active engagement and personal autonomy and who are keen to collaborate with others. Recently, construction-to-learn activities have received even more attention than before. The maker movement is occurring in many educational settings. However, the setup of makerspaces does not necessarily guarantee a positive impact on students’ learning. Too much emphasis on the hardware tools may blur the educational focus and the merits of maker activities. This article summarizes and presents studies related to construction-to-learn activities that support students in their learning as creators. It revisits the key design principles of learning systems based on the needs of student makers: “supporting students to express their imagination,” “facilitating endless remixing,” and “low-threshold/high-ceiling.” Design examples and research findings will be presented based on a series of studies in the field. These can shed light on the design of maker activities that can continuously engage students in construction-to-learn activities.
Von Chen-Chung Liu im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Toward Creator-Based Learning: Designs That Help Student Makers Learn

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Quinn Burke, Richard E. Clark, Yasmin B. Kafai, Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick, Alan Shaw, Ben Shneiderman

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Hardwarehardware, maker movementmaker movement, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996  Constructionism in Practice (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) 3, 7, 3, 10, 7, 14, 20, 6, 4, 13, 10, 18415418959
2017 local secure web Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Peter J. Rich, Charles B. Hodges) 4, 3, 2, 5, 8, 13, 24, 13, 5, 9, 8, 173018017236
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local secure web Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 2, 4, 3, 4, 2, 2, 5, 3, 2, 6, 3, 61986188
1996Social Constructionism and the Inner City (Alan Shaw) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 3, 3, 5, 4, 7307140
2000 local secure web Creating Creativity (Ben Shneiderman) 2, 1, 1, 5, 1, 1, 4, 4, 1, 7, 4, 64256938
2008 local secure Empowering kids to create and share programmable media (Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick) 1, 1, 6, 11, 5, 1, 3, 5, 4, 2, 1, 8478242
2017 local secure web Computational Participation (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 4, 5, 3, 9, 7, 12, 4, 7, 4, 5, 10, 1142611202

iconDieses Kapitel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Toward Creator-Based Learning: Designs That Help Student Makers Learn: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 383 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.