New Literacies: Curricular ImplicationsLotta Larson, Elena Forzani, Donald J. Leu
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 37 bis 52), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter explores the implications of a new literacies perspective for literacy research and practice, focusing on two specific challenges. First, it explores the challenges posed by the increased need to critically evaluate online information. With a diverse set of voices online, the absence of traditional gatekeepers requires an especially sophisticated level of critical evaluation by every reader and thus challenges each of us to read and think more critically. The new chapter addresses perspectives on critical evaluation in online environments, the importance of critically evaluating online texts, and the instructional implications of recent research in this area. Second, it explores challenges posed by the effective use of collaborative online learning projects that cross national and cultural borders. Today, schools are challenged to prepare students who can navigate and participate in a global society. The chapter addresses recent initiatives in online learning, the need for new literacies for successful global communication and collaboration, and the instructional implications of global collaborations. Developing critical users of information who can also interact with others on a global scale requires a focused commitment of schools to ensure that online information is integrated into the literacy and learning curriculum in effective ways.
Von Lotta Larson, Elena Forzani, Donald J. Leu im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text New Literacies: Curricular Implications Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Thomas Friedman , Diana Laurillard | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Edmodo , Gatekeepergatekeeper , Gesellschaftsociety , Google Classroom , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, LehrerIn, Lehrplan 21, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Digitale Bildung im Grundschulalter - Grundsatzfragen zum Primat des Pädagogischen (Mareike Thumel, Rudolf Kammerl, Thomas Irion) (2020)
- Digitale Grundbildung in der Grundschule - Grundlegende Bildung in der digital geprägten und gestaltbaren, mediatisierten Welt (Thomas Irion)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
New Literacies: Curricular Implications: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 291 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.