Strategies that students use to trace codean analysis based in grounded theory
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 69 bis 80), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How do beginning students approach problems which require them to read and understand code? We report on a Grounded Theory-based analysis of student transcripts from 12 institutions where students were asked to "think aloud" when solving such problems. We identify 19 strategies used by students. Primary results are that all students employ a range of strategies, there were (in total) many different strategies that were applied, students use multiple strategies on each individual problem, students applied different strategies to different types of questions, and students often applied strategies poorly. We show that strategies conform with existing education theories including Bloom's Taxonomy and the Approaches to Study Inventory. Additionally, we discuss emergent theories developed through a card sort process.
Von Sue Fitzgerald, Beth Simon, Lynda Thomas im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Strategies that students use to trace code (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | notional machine |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- The Effect of Reading Code Aloud on Comprehension - An Empirical Study with School Students (Alaaeddin Swidan, Felienne Hermans) (2019)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- Computing Education Theories - What Are They and How Are They Used? (Lauri Malmi, Judy Sheard, Päivi Kinnunen, Simon, Jane Sinclair) (2019)
- Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen - 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ludger Humbert) (2021)
- Reflexionsförderung bei Lehramtsstudierenden durch den Einsatz von videobasierten Aufgaben (Johannes Fischer, Martin Weinert)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Strategies that students use to trace code: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 506 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.