Measuring Knowledge of Misconceptions in Computer Science EducationLaura Ohrndorf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 269 bis 270), 2015
|
|
Zusammenfassungen
This document describes the motivation, background and the current state of my PhD research project. I am aiming to develop a test model to measure educators' knowledge about misconceptions in computer science. I will first outline my position as a PhD student and will then illustrate my motivation for my research. This includes a short overview on related work done in this field before. I will continue with my main research questions and an explanation of my methods. This is followed by an overview on what I have already done. At the end, I will summaries what contributions I expect to make to the CSE community.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Measuring Knowledge of Misconceptions in Computer Science Education: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 620 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.