/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Robotics Activities-Is the Investment Worthwhile?

Ronit Ben-Bassat Levy, Mordechai Ben-Ari
Publikationsdatum:
Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 22 bis 31), 2015 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

ISSEP 2015Young people are deterred from studying science, technology, engineering and mathematics (STEM) by the perception that such studies are boring and by a lack of self-efficacy. One approach towards increasing engagement with STEM is through the use of robotics in education, both in formal instruction and through informal activities such as competitions. There is a consensus that such activities are 'fun” but there is almost no research on whether there is any educational advantage to robotics activities. We are investigating the extent to which participation in robotics education activities influence the attitudes of students towards STEM and their intentions concerning STEM studies in the future. The research framework and methodology is the theory of planned behavior (TPB), which claims that attitudes engender intentions, which in turn cause behavior. TPB is based upon questionnaires that are constructed based upon observations and interviews. The analysis of the answers from 106 questionnaires showed that the attitudes and the subjective norms were not as high as we expected, but the results for the subjective norms are of particular importance, because they show that students can be motivated by the respect and support they receive from their teachers and parents. The scores for the intentions predictor were very high, which implies that the students are like to choose to study STEM in the future.
Von Ronit Ben-Bassat Levy, Mordechai Ben-Ari im Konferenz-Band ISSEP 2015 im Text Robotics Activities-Is the Investment Worthwhile? (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mikko Apiola, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari, Allan Fisher, Wendy Hall, Caitlin Kelleher, Matti Lattu, Jane Margolis, Orni Meerbaum-Salant, Tomi A. Pasanen, Reena Pau, Randy Pausch, Su White

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), GenderGender, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Mathematikmathematics, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Roboterrobot, Thymio
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 19, 1, 4, 7, 7, 3, 4, 6, 3, 5, 10, 5 53305515
2007 ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 1, 4, 8, 1, 1, 1, 8, 3, 3, 6, 5, 1 5726411033
2010 ITiCSE 2010 (Reyyan Ayfer, John Impagliazzo, Cary Laxer) 9, 1, 3, 5, 3, 2, 4, 4, 2, 6, 8, 1 2423711882
2013 Computer Science Education 3/2013 11, 1, 2, 8, 2, 3, 3, 2, 3, 5, 6, 11 26426542
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 10, 1, 6, 15, 4, 1, 4, 4, 3, 7, 9, 1 48171685
2007 Women in computing (Reena Pau, Wendy Hall, Su White) 13200
2010 Creativity and intrinsic motivation in computer science education (Mikko Apiola, Matti Lattu, Tomi A. Pasanen) 2200
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 1, 3, 10, 1, 5, 1, 5, 6, 4, 6, 19, 3 24353579

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Robotics Activities-Is the Investment Worthwhile?: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 167 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.