Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Implementing the Wiki Way in a course in higher education

Hendrik Kalb, Christian Kummer, Eric Schoop
Publikationsdatum:
Zu finden in: DeLFI 2011 (Seite 231 bis 242), 2011 local secure web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Self-organised collaborative wiki work is reality in today’s businesses and students have to be prepared for the resulting requirements. Therefore, the aim of our paper is to demonstrate and to evaluate a way to practice self-organised and loosely coordinated wiki work in higher education. We simulate a common enterprise 2.0 collaboration situation to convey competences in a graduate-level classroom and identify challenges in this context following action research principles. We conclude with a series of insights that help higher education teachers to overcome organisational barriers and provide technical requirements for wiki software engineering.
Von Hendrik Kalb, Christian Kummer, Eric Schoop im Konferenz-Band DeLFI 2011 im Text Implementing the Wiki Way in a course in higher education (2011)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Melissa Cole, Ward Cunningham, Alain Désilets, Renée Fountain, Brian Lamb, Bo Leuf, Sébastien Paquet, Marc Prensky, Rolf Schulmeister, Don Tapscott, Norman G. Vinson

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, Hochschulehigher education institution, Software EngineeringSoftware Engineering, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1997  Growing Up Digital (Don Tapscott) 7, 11, 13, 9, 6, 13, 11, 9, 14, 11, 5, 1566118155615
2001  local secure The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 8, 6, 13, 7, 5, 9, 12, 3, 9, 6, 8, 91055493900
2004New Tools for Back-to-School8, 5, 10, 10, 5, 6, 6, 4, 6, 1, 1, 6454461304
2005  WikiSym 20058, 7, 12, 11, 4, 11, 13, 5, 5, 8, 11, 126962121704
2008 local secure web Gibt es eine 'Net Generation'? (Rolf Schulmeister) 12, 5, 11, 12, 5, 10, 15, 9, 12, 9, 6, 104230101231
2009 local secure Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 7, 7, 10, 10, 7, 12, 23, 10, 11, 8, 7, 1610103161708
2011  local secure The Digital Divide (Mark Bauerlein) 9, 22, 12, 6, 6, 12, 16, 6, 11, 15, 22, 1515535151723
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local secure web Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 8, 9, 13, 13, 10, 14, 26, 61, 163, 166, 179, 30811993083188
2004 local secure web Wide Open Spaces (Brian Lamb) 3, 2, 6, 3, 1, 3, 6, 2, 2, 1, 2, 5331651045
2005 local secure Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson) 1, 3, 4, 4, 2, 3, 10, 1, 1, 1, 1, 311183635
2007 local secure web Wiki Pedagogy (Renée Fountain) 3, 2, 4, 5, 6, 1, 1, 6, 1, 4, 2, 38133560
2009 local secure web Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 1, 1, 3, 6, 3, 4, 7, 2, 1, 1, 3, 28132259
2009 local secure web Students, Internet, eLearning and Web 2.0 (Rolf Schulmeister) 1, 1, 2, 5, 3, 1, 5, 6, 1, 2, 1, 53185258

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Implementing the Wiki Way in a course in higher education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 787 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2019-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-08-13)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.