Think Like a ProgrammerAn Introduction to Creative Problem Solving
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The real challenge of programming isn't learning a language's syntax—it's learning to creatively solve problems so you can build something great. In this one-of-a-kind text, author V. Anton Spraul breaks down the ways that programmers solve problems and teaches you what other introductory books often ignore: how to Think Like a Programmer. Each chapter tackles a single programming concept, like classes, pointers, and recursion, and open-ended exercises throughout challenge you to apply your knowledge. You'll also learn how to:
Von Klappentext im Buch Think Like a Programmer (2012) - Split problems into discrete components to make them easier to solve
- Make the most of code reuse with functions, classes, and libraries
- Pick the perfect data structure for a particular job
- Master more advanced programming tools like recursion and dynamic memory
- Organize your thoughts and develop strategies to tackle particular types of problems
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | C++ (Programmiersprache) , Code , Datendata , Informatikcomputer science , Programmierenprogramming , Rekursionrecursion , Strukturstructure , Syntax |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Semantik |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Think Like a Programmer: Gesamtes Buch als Volltext (: 3841 kByte) | |
Think Like a Programmer: Gesamtes Buch als Volltext (: , 6748 kByte) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.