International Review of Research in Open and Distance Learning
Volume 10, Number 5
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Zusammenfassungen
Once considered to be mostly hype, the idea of open education has spread to hundreds of universities across the globe – including many of the world’s most prestigious institutions. Open access to teaching and learning materials significantly empowers individuals who are not affiliated with formal educational programs and levels the playing field across competing institutions. These two occurrences - the empowering and leveling - portend significant changes in the structure and practice of higher education. The purpose of this special issue of IRRODL is to address various specific ways in which openness can affect the future of higher education.
Von David A. Wiley, John Hilton III in der Zeitschrift International Review of Research in Open and Distance Learning (2009) im Text Openness and the Future of Higher Education Kapitel
- Openness and the Future of Higher Education (David A. Wiley, John Hilton III)
- 1. Openness, Dynamic Specialization, and the Disaggregated Future of Higher Education (David A. Wiley, John Hilton III)
- 2. The Impact of Openness on Bridging Educational Digital Divides (Andy Lane)
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Volltext dieses Dokuments
The Impact of Openness on Bridging Educational Digital Divides: Artikel als Volltext (: , 171 kByte; : 2021-03-21) | |
Openness, Dynamic Specialization, and the Disaggregated Future of Higher Education: Artikel als Volltext (: , 191 kByte; : 2021-03-21) | |
Openness and the Future of Higher Education: Artikel als Volltext (: , 85 kByte; : 2021-03-21) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
International Review of Research in Open and Distance Learning | E | - | - | 0 | - |
Beat und diese Zeitschrift
Beat hat diese Zeitschrift während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.