Tablet PCs in K-12 Education |
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Despite the many advantages of computer-aided instruction, standard notebook computers are restricted by their keyboard and mouse inputs. Not so with tablet PCs. Using the tablet PC—basically a notebook computer with an interactive screen—teachers and students can write, draw, and sketch directly onto any computer document, in real time, and at a fraction of the cost of hard copy documents. Teachers can transmit lessons to student computers for their annotation. Students can respond in their own hand. A math teacher can show how a function changes over time. A Japanese language teacher can demonstrate the sequence of strokes to draw a character. Students can go home after school, go online, and review both lessons as they happened. This book is a practical guide for educators who would like to use tablet PCs to instruct, communicate, and collaborate in the classroom. You’ll be introduced to tablet PCs as a:
Von Klappentext im Buch Tablet PCs in K-12 Education (2008) - Powerful and portable computing device
- Note-taking, sketching, writing, and collaborative learning tool
- Presentation tool that far surpasses any other existing platform
- Personal productivity tool for both you and your students
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | DyKnow , Moodle , OneNote , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education |
Tagcloud
2 Vorträge von Beat mit Bezug
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- 1-To-1-Learning - Laptop Programs That Work (Pamela Livingston) (2006)
- 10. 1-1 Tablet PC Programs that Work (Dave A. Berque, Pamela Livingston)
Co-zitierte Bücher
The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2007
Beyond the Tipping Point
(Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) (2007)The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006
Vignettes, Evaluations, and Future Directions
(Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) (2006)Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches, aber kein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat dieses Buch auch schon in Vorträgen erwähnt.