/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts

Design of a Learning Environment for Children
Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn
Zu finden in: EdMedia 2008 (Seite 2348 bis 2357), 2008   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Heidi SchelhoweThis paper presents a design of learning environments for children and adolescents in a comprehensive sense of media education aiming at enabling them to develop their personality and find their place in a digitized world. Based on a transdisciplinary approach a holistic workshop concept is designed which links mediatheoretical insights with pedagogic and technical knowledge. The concept aims at enabling young people to understand the relations of both computing principles and concepts of post-modern society. The suggested design supports access, transparency and responsibility by encouraging learners to construct meaningful and tangible artefacts. The concept consists of five supportive stages. Relevance of the specific choice of technologies offered and relevance of procedures to include participants with diverse socio-economical backgrounds are discussed. Experiences with these stages in workshops with children age 9-14 are described and an example of such a learning environment on the topic of Smart Dance is presented.
Von Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Robbie Berg, Manuel Castells, Katie Clinton, Michael Eisenberg, Donna Haraway, Henry Jenkins, Yasmin B. Kafai, Lev Manovich, Nick Montfort, Seymour Papert, Ravi Purushotma, Mitchel Resnick, Alice J. Robison, Brian Silverman, Sherry Turkle, Noah Wardrip-Fruin, Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
Konstruktionismusconstructionism
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1991   Simians, Cyborgs and Women (Donna Haraway) 3, 4, 1, 1, 1, 3, 12, 4, 2, 3, 3, 32373816
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 20, 10, 8, 18, 9, 15, 24, 20, 46, 21, 18, 1880168187506
1995  Leben im Netz (Sherry Turkle) 9, 12, 5, 11, 7, 12, 10, 11, 24, 14, 28, 20941832015757
1996   Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 3, 7, 4, 5, 2, 3, 10, 8, 10, 8, 8, 631606252
1996  Constructionism in Practice (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) 4, 3, 2, 3, 3, 6, 8, 8, 20, 7, 4, 655536739
2001     The Language of New Media (Lev Manovich) 1, 4, 3, 2, 2, 5, 12, 6, 12, 12, 7, 525315429
2003  The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 8, 10, 6, 13, 12, 23, 22, 13, 86, 20, 18, 2318191234175
2006     Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 2, 3, 7, 6, 4, 6, 18, 6, 32, 10, 11, 745317604
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2000    Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 6, 4, 5, 3, 58115282
2005    Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) 1, 2, 3, 2, 3, 2, 6, 2, 10, 5, 2, 79277305

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalUnderstanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 116 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 12
Verweise von diesem Konferenz-Paper 2362
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1076936493826427326361123237833213266444235336443331221635131114566315824464482268484141210423367317849107
20082009201020112012201320142015201620172018