/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students

John W. Coffey
Zu finden in: Knowledge and Information Visualization (Seite 285 bis 301), 2005
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerDas Paper präsentiert die Software Learning Environment Organizer (LEO) als Erweiterung der Software cmap Tools. Mit dem Programm können Lerneinheiten geplant und die Struktur der Lerneinheiten den Studierenden präsentiert werden. Diese Methode dient den Designern als Planungswerkzeug und den Studierenden als Advance Organizer.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 26.08.2006
John W. CoffeyThis work describes a software program named LEO, a Learning Environment Organizer that provides information and knowledge visualization capabilities to students and instructors. LEO provides a Concept Map-like interface that in enhanced with extra features for course design and delivery. As such, it serves as a meta-cognitive tool for course designers and an advance organizer for students. This article contains a description of how LEO supports information and knowledge visualization for students and instructors, in the context of courseware development and course delivery.
Von John W. Coffey im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students
Sigmar-Olaf TerganJohn W. Coffey describes in his contribution titled "LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students" a learning environment organizer (LEO) that provides students and instructors with information and knowledge visualization capabilities. LEO serves as a meta-cognitive tool for course designers and an advanced organizer for students. It is an extension of the CmapTools developed by Cañas and associates. LEO helps to visualize and plan a course organization by using a concept map. The concept map itself is used as a knowledgebased visualization of the structure of course components and provides interactive access to the materials. The contribution of Coffey meshes well with the goals of this book. It presents an approach integrating both fields of research knowledge and information visualization in a synergistic manner.
Von Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text Visualizing Knowledge and Information

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
D.P. Ausubel, Tony Buzan, Barry Buzan, S. Card, D. B. Gowin, M. A. Mac Harg, J. Mackinlay, Joel Mintzes, Joseph D. Novak, Ben Shneiderman, James Wandersee, M. Willerman

Begriffe
KB IB clear
Advance OrganizerAdvance Organizer, Cmap Tools, Concept MapConcept Map, Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software, E-LearningE-Learning, Hyperbolic TreeHyperbolic Tree, information visualizationinformation visualization, knowledge visualizationknowledge visualization, Metakognitionmetacognition, Mind MapMind Map, Mind Mapping Softwaremind mapping software, semantic netsemantic net
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
 MindManager2, 1, 4, 4, 2, 3, 5, 1, 1, 4, 6, 112514710
1968Educational Psychology (D.P. Ausubel) 27000
1985    Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 6, 5, 5, 4, 7, 2, 7, 3, 9, 8, 7, 6393661647
1987Designing the user interface (Ben Shneiderman) 1, 3, 2, 2, 4, 4, 3, 6, 5, 3, 1, 434241182
1997    Das Mind-Map-Buch (Tony Buzan, Barry Buzan) 3, 7, 1, 3, 3, 8, 3, 2, 23, 4, 2, 2253526975
1998  Learning, Creating, and Using Knowledge (Joseph D. Novak) 7, 7, 2, 2, 4, 7, 2, 4, 10, 2, 1, 2215021657
1999Readings in Information Visualization (S. Card, J. Mackinlay, Ben Shneiderman) 3, 3, 1, 1, 3, 4, 3, 2, 4, 6, 1, 12081692
2000Assessing Science Understanding (Joel Mintzes, James Wandersee, Joseph D. Novak) 3000
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1991The concept map as an advance organizer Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (M. A. Mac Harg, M. Willerman) 1200

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Mappingverfahren

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 334 kByte; WWW: Link OK 2016-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 51
Verweise von diesem Text 334
Webzugriffe auf diesen Text 
200520062007200820092010201120122013201420152016