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A Case Study: The Uppsala Computing Education Research Group (UpCERG)

Mats Daniels, Anders Berglund, Arnold Pears
Zu finden in: Past, Present and Future of Computing Education Research (Seite 245 bis 258), 2023 local web 
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iconZusammenfassungen

Past, Present and Future of Computing Education ResearchComputing Education Research (CER) is a branch of Discipline Based Education Research (DBER) and is a relatively young research area. The Uppsala Computing Education Research Group (UpCERG) can be an example of how this area has evolved from the mid-90s, when the group was started, until today, when CER is an established research area at Uppsala University with a research program and full professors. This case study involves searching for and building a community, formulating frameworks for conducting CER, finding and including methods, theories, and people from other disciplines, and developing relevant research questions for CER. The people in UpCERG represent a wide area of research interests, and the case study illustrates, to a large extent, the development of CER in general. The chapter will relate the UpCERG evolution to the CER field in general.
Von Mats Daniels, Anders Berglund, Arnold Pears im Buch Past, Present and Future of Computing Education Research (2023) im Text A Case Study: The Uppsala Computing Education Research Group (UpCERG)

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Personen
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Roman Bednarik , Tony Clear , Jon Good , John Hattie , Juha Helminen , Päivi Kinnunen , Ari Korhonen , Jean Lave , Alex Lishinski , Lauri Malmi , Niko Myller , Phil Sands , Judy Sheard , Simon , Juha Sorva , Ahmad Taherkhani , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger , Aman Yadav
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 6, 5, 9, 180, 197, 131, 5, 3, 5, 9, 17, 6 1823962708
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 6, 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2 179221574
2006 Koli Calling 2006 (Anders Berglund, Mattias Wiggberg) 2, 1, 4, 3, 2, 6, 5, 1, 1, 2, 8, 4 8524351
2009  local  Visible Learning (John Hattie) 5, 10, 9, 10, 10, 21, 6, 3, 4, 2, 23, 8 1965681729
2014 ICER 2014 (Quintin I. Cutts, Beth Simon, Brian Dorn) 2, 1, 7, 3, 4, 8, 10, 3, 1, 6, 8, 2 421672637
2016 ICER 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) 3, 2, 5, 4, 2, 7, 16, 2, 1, 1, 9, 2 451442554
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Valuing computer science education research? (Tony Clear) 1200
2014 local web  Theoretical underpinnings of computing education research (Lauri Malmi, Judy Sheard, Simon, Roman Bednarik, Juha Helminen, Päivi Kinnunen, Ari Korhonen, Niko Myller, Juha Sorva, Ahmad Taherkhani) 3, 5, 4, 4, 6, 8, 2, 1, 1, 2, 10, 4 11124348
2016 local web  Methodological Rigor and Theoretical Foundations of CS Education Research (Alex Lishinski, Jon Good, Phil Sands, Aman Yadav) 7300

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Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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