Bridging the Gap: Infusing Natural Science Classes with Computer Science Concepts and SkillsZu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 180 bis 193), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 11 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As we venture further into an ever-evolving digital society, it has become imperative for schools to adapt and equip future generations with the required skills. Computational Thinking (CT), specifically its algorithmic thinking aspect, plays a significant role in computer science and other sciences, such as biology, chemistry, and physics. It encourages students to reason at multiple levels of abstraction. This ability is particularly useful in natural science, as scientific experiments require critical skills like conceptualization, problem decomposition, and solving or designing structured systems. However, due to organizational and curricular restrictions, these concepts and skills are typically taught separately, leaving it to the learners to connect and apply the acquired skills in the respective context.
Von Elena Yanakieva, Annette Bieniusa, Thomas Becka, Brian B. Moser, Dominik Jerger, Christoph Thyssen im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Bridging the Gap: Infusing Natural Science Classes with Computer Science Concepts and Skills Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Peter K. Antonitsch , Quinn Burke , Yasmin B. Kafai , Peter Norvig , Gabriel Parriaux , Stefan Pasterk , Jean-Philippe Pellet , Stuart Russell , Barbara Sabitzer , David Weintrop , Jeannette M. Wing , World Economic Forum (WEF) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Chemiechemistry , computational thinkingcomputational thinking , Digitalisierung , Gesellschaftsociety , Informatikcomputer science , Wissenschaftscience , Zukunftfuture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Bridging the Gap: Infusing Natural Science Classes with Computer Science Concepts and Skills: Artikel als Volltext @ Springer (: , 5810 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.