“I Now Feel that this is Unfair” A Case Study on the Effects of Professional Development for Debugging in the K-12 Classroom
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen

Finding and fixing errors is an essential skill in learning programming in the K-12 classroom. However, most of the time, debugging only plays a minor role in teachers’ approaches to conveying programming - especially as they themselves rarely learned debugging explicitly and lack appropriate concepts and content. In consequence, students often struggle with finding and fixing errors on their own. Professional development allows for disseminating research findings and corresponding teaching materials to eventually influence the teaching practice. In this paper, we present a professional development workshop and its theoretical foundations, aiming at fostering teachers’ professional competence with regards to debugging. We investigate changes in teaching practice and the teachers’ beliefs in reaction to the PD using a case study approach. The results provide insights into impact and effects of professional development with regards to debugging in the classroom. Furthermore, our study contributes indications for designing professional development that fosters actual change in the classroom.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Gail Chapman , Joanna Goode , Jane Margolis , Aman Yadav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | design thinking
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, Programmieren programming
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | “I Now Feel that this is Unfair” A Case Study on the Effects of Professional Development for Debugging in the K-12 Classroom: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 660 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


design thinking
LehrerIn
Lernen
Programmieren


, 660 kByte;
)
Biblionetz-History