What do students know?an outcomes-based assessment system
Titus Winters, Tom Payne
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 165 bis 172), 2005
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Zusammenfassungen
Well-run organizations collect, archive and analyze data relating to the effectiveness of their important processes. Educational institutions discard a wealth of student scores that could be analyzed. Each score contains important information about the student as well as the item (i.e., problem or question). This paper describes our project to develop an outcomes-based assessment system that mines per-item scores to track each student's skills and knowledge. Statistical inference techniques from both educational statistics and data mining will quantitatively determine each student's acquired competency, with minimal input from faculty. The culmination of item-level assessment gives individual faculty feedback on their courses, and gives curriculum committees feedback on which objectives are sufficiently met by their respective curricula.
Von Titus Winters, Tom Payne im Konferenz-Band ICER 2005 im Text What do students know? (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Curriculum / Lehrplancurriculum , item response theory , Statistikstatistics , Total Quality Management (TQM)Total Quality Management |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
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What do students know?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 158 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.