Robotics and Programming Concepts in Early Childhood EducationA Conceptual Framework for Designing Educational Scenarios
Anastasia Misirli, Vassilis Komis
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 99 bis 118), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter addresses the teaching of programming through robotics in early childhood education. It discusses the integration of education robotics principles and algorithmic and programming concepts in order to conceive, design and evaluate educational scenarios (didactic sequences). It then proposes a conceptual framework for designing educational scenarios that integrate programmable toys as a guide to teaching programming concepts. A descriptive analysis of the implementation of educational scenarios by in-service early childhood teachers in typical classrooms covers methodological issues emerging from this framework. Furthermore, it provides research results to encompass the conception and designing of educational scenarios in early childhood educational contexts concerning robotics.
Von Anastasia Misirli, Vassilis Komis im Buch Research on e-Learning and ICT in Education im Text Robotics and Programming Concepts in Early Childhood Education (2014) Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marina Umaschi Bers , Vassilis Komis , Anastasia Misirli , Seymour Papert , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Bee-Bot , Educational RoboterEducational Roboter , LEGO Mindstorms , Lego WeDo , Lernenlearning , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Pro-Bot , Programmierenprogramming , Roboterrobot , Technologietechnology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Handbook of Technology Education (Marc J. de Vries) (2017)
- 28. Robotics in Technology Education (Martin Fislake) (2017)
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Programming Environments for the Development of Computational Thinking in Preschool Education: A Systematic Literature Review (Konstantina Louka, Stamatios Papadakis)
- Wie schätzen Lehramtsstudierende ihre professionelle digitale Kompetenz ein? - Eine Interventionsstudie zur Förderung der professionellen digitalen Kompetenz mit Fokus auf das Computational Thinking im Themenfeld Bildungsrobotik (Raphael Fehrmann) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Robotics and Programming Concepts in Early Childhood Education: A Conceptual Framework for Designing Educational Scenarios: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 434 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.