Design and Implementation of Educational Scenarios with the Integration of TDCK: A Case Study at a Department of Early Childhood EducationAggeliki Tzavara, Vassilis Komis
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 209 bis 224), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Studies worldwide indicate that while the question of whether or not to introduce the use of Information and Communications Technologies (ICT) in the educational process has received a positive response, a new and equally important question arises: How to prepare teachers in the best possible way, so that they can reconstruct, with the use of ICT, the educational process? In this context, several researchers, based on the theoretical framework of Pedagogical Content Knowledge (PCK) have created a new theoretical framework: the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK). Given the conceptual constructs of the above-mentioned framework, this chapter aims to propose a new, enriched one: the Technological Didactical Content Knowledge (TDCK), which emerges from the need to take into account the teaching particularities of each subject area (mathematics, language, science, etc.). The purpose of the study is not to examine pedagogical principles, but to focus on individual teaching problems that arise within each subject area. The authors first describe the three main conceptual areas of the proposed model—Technology, Content, and Didactics, and their interrelations, and they then present a case study of students of an Early Childhood Education Department integrating the TDCK in the development of their educational scenarios.
Von Aggeliki Tzavara, Vassilis Komis im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Design and Implementation of Educational Scenarios with the Integration of TDCK: A Case Study at a Department of Early Childhood Education Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Matthew J. Koehler , Vassilis Komis , Punya Mishra , Anastasia Misirli , L. Shulman , K Yahya | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Design and Implementation of Educational Scenarios with the Integration of TDCK: A Case Study at a Department of Early Childhood Education: Artikel als Volltext @ Springer (: , 345 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.