Web 2.0 and the school of the future, todayZu finden in: Inspired by Technology, Driven by Pedagogy, 2010
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The future of schools and schooling constitutes one of the major areas of current
education debate, especially in light of the increasing importance of digital technologies
in contemporary society. While having undoubted educational potential,
these digital technologies mark a significant area of uncertainty, which are encapsulated
in current debates over the place of so-called “Web 2.0” technologies in
education. This chapter offers a critical perspective on the emergence of Web 2.0
applications and the hype surrounding their uptake in education. It chapter looks
at the changes brought about by Web 2.0 in society, the opportunities that schools
might benefit from and, sadly, how little use teachers are making of these opportunities.
It concludes by arguing for the need to retain a realistic, if not critical,
perspective on schools and Web 2.0 – seeking to find ways of using Web 2.0 technologies
to work with the schools of today, rather than against them.
Von Klappentext im Buch Inspired by Technology, Driven by Pedagogy (2010) im Text Web 2.0 and the school of the future, today Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Derek E. Baird , danah boyd , Mercedes Fisher , Ivan Illich , Andreas Lund , Clay Shirky , Ole Smordal , Don Tapscott , Anthony D. Williams | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Emergenzemergence , Gesellschaftsociety , LehrerInteacher , Schuleschool , Technologietechnology | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Survey of Schools: ICT in Education - Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools (European Schoolnet) (2013)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.