/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The MediaMOO Project

Constructionism and Professional Community
Erstpublikation in: Convergence 1:1, pp 94-109
Publikationsdatum:
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickWhereas Shaw explores constructionist ideas in the context of a proximal (geographically connected) community, Amy Bruckman and Mitchel Resnick explore them in the context of a virtual community on the Internet. In "The MediaMOO Project: Constructionism and Professional Community," Bruckman and Resnick describe a networked virtual-reality environment known as MediaMOO, designed to enhance community among media researchers. In MediaMOO, participants not only interact in a virtual world, they help construct (and continually reconstruct) the world in which they interact. Bruckman and Resnick explore how this combination of construction and community could lead to new possibilities for learning.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction
Mitchel ResnickMediaMOO is a text-based, networked, virtual reality environment designed to enhance professional community among media researchers. MediaMOO officially opened on January, 20th, 1993, and as of December 1994 has more than 1000 members from 29 countries. An application is required to join, and only those actively engaged in media research are admitted. Unlike many virtual environments, the world of MediaMOO is continuously being constructed and reconstructed by its members. This paper analyzes experience with the system to date, and highlights the importance of "constructionist" principles in virtual reality design. The philosophy of constructionism argues that people learn with particular effectiveness when they are engaged in constructing personally meaningful projects; learning by doing is better than learning by being told. This approach is most often applied to children’s learning. We believe that not enough attention is paid to its broader applicability. We have found that letting the users build a virtual world rather than merely interact with a pre-designed world gives them an opportunity for self expression, encourages diversity, and leads to a meaningful engagement of participants and enhanced sense of community.
Von Amy Bruckman, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice im Text The MediaMOO Project (1995)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Idit Harel , Seymour Papert

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity , Internetinternet , Konstruktionismusconstructionism , Virtual CommunityVirtual Community
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18 343 47 18 5930
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10, 5, 4, 2 129 47 2 1580
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 4, 6, 12, 7, 3, 2, 9, 3, 4, 6, 4, 6 58 11 6 967

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The MediaMOO Project: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 49 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.