Technoliteracy, Discourse And Social PracticeFrameworks And Applications In The Digital Age
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Zusammenfassungen
Technoliteracy, Discourse, and Social Practice: Frameworks and Applications in the Digital Age utilizes a range of technologies and multiliteracies challenging social conventions and expectations of behavior. A defining body of research, this publication provides unique and significant insights into the diverse approaches and implementations of various contexts.
Von Klappentext im Buch Technoliteracy, Discourse And Social Practice (2010) Kapitel
- An Overview of Technology in Society - An Introduction to Technoliteracy (Seite 1 - 19) (Amanda Walker, Bridgette Huddlestone, Darren Lee Pullen)
- Designs of Meaning - edesigning Perceptions of School and Self Using Tactics of Resistance (Seite 20 - 35) (Donna Mahar)
- Hybrid Identity Design Online - Glocal Appropriation as Multiliterate Practice for Civic Pluralism (Seite 36 - 54) (Candance Doerr-Stevens)
- Unpacking Social Inequalities - How a Lack of Technology Integration may Impede the Development of Multiliteracies among Middle School Students in the United States (Seite 55 - 79) (Laurie A. Henry)
- Information Technology - Critical Discourse Analysis Perspective (Seite 80 - 86) (Thao Lê, Quynh Lê)
- CALL Course Design for Second Language Learning - A Case Study of Arab EFL Learners (Seite 88 - 103) (Abbad Alabbad, Christina Gitsaki, Peter White)
- ICT in Malay Language Learning - Lessons Learned from Two Case Studies (Seite 104 - 128) (Abduyah Ya'akub, Christina Gitsaki, Eileen Honan)
- A Snapshot View of how Senior Visual Arts Students Encounter and Engage with Technology in Their Arts Practice (Seite 129 - 142) (Martin Kerby, Margaret Baguley)
- The Bard and the Web - Using Vodcasting to Enhance Teaching of Shakespeare to Pre-Service English Teachers (Seite 143 - 157) (Anita Jetnikoff)
- Developing Literate Practices in Design and Technology Education (Seite 158 - 184) (Mike Brown)
- Multimedia, Oral History, and Teacher Education - From Community Space to Cyberspace (Seite 185 - 198) (Jenifer Schneider, James R. King, Deborah Kozdras, James Welsh, Vanessa Minick)
- The Hidden Literacies of Massively Multiplayer Online Games (Seite 200 - 219) (P. G. Schrader, K. A. Lawless)
- Multiliteracies and Games - Do Cybergamers Dream of Pedagogic Sheep? (Seite 220 - 231) (Pam Wright, David Skidmore)
- Learning from Computer Games - Literacy Learning in a Virtual World (Seite 232 - 281) (Robyn Henderson)
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | T. Russell | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CAx (Computer Aided irgendwas) , Computer Aided Language Learning (CALL) , Fremdsprachesecond language , Fremdsprachenlernensecond language learning , kulturelles Kapital , Lernenlearning , Schuleschool , Sprachelanguage , Sprachenlernenlanguage learning , WebQuest , World of Warcraft | ||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Mobile Assisted Language Learning (MALL), Unterricht |
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Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Technoliteracy, Discourse And Social Practice | E | - | - | 1 | 2010 | 1605668427 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).