/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Analysis of the relation between computational thinking skills and various variables with the structural equation model

Hatice Yildiz Durak, Mustafa Saritepeci
Erstpublikation in: Computers & Education 116 (2018) 191e202
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The aim of this study is to determine how much various variables explain students' computational thinking (CT) skills. Furthermore, it was aimed to produce a model that explains and predicts the relations between computational thinking skills and various variables. Study group consists of 156 students who were studying in 5e12. Class in 2015 e2016 academic year in different schools in Ankara. Relational screening model was used in this research. Two different data collection instruments were used in this research. The first one is “Personal Information Form”. The second one is “Computational Thinking Skills Scale”. Structural Equation Model was used in data analysis so as to produce a model that explains and predicts the relations between computational thinking skills and various variables. According to research results, it was found that computational thinking skill was highly predicted by variables, respectively; “thinking styles, academic success in mathematic class, attitude against mathematic class”.
Von Hatice Yildiz Durak, Mustafa Saritepeci im Text Analysis of the relation between computational thinking skills and various variables with the structural equation model (2017)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Marilyn Binkley, Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Ola Erstad, Idit Harel, Joan Herman, Yasmin B. Kafai, John Maloney, May Miller-Ricci, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Senta Raizen, Mitchel Resnick, Martin Ripley, Eric Rosenbaum, Mike Rumble, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Denkenthinking, Problemproblem, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 20, 10, 5, 9, 5, 3, 2, 4, 4, 2, 11923811997
2011   Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 6, 16, 2, 4, 9, 1, 1, 3, 4, 4, 4, 710447353
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 14, 8, 22, 12, 16, 16, 15, 6, 6, 3, 13662113526
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 3, 10, 6, 7, 11, 5, 2, 6, 5, 5, 4, 934289442
2011   Defining Twenty-First Century Skills (Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble) 6, 1, 4, 2, 4, 7, 1, 8, 2, 2, 2, 52205206

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.