/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education?

Kristof De Witte, Nicky Rogge
Erstpublikation in: Computers & Education 75 (2014) 173-184
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

ICT infrastructure investments in educational institutions have been one of the key priorities of education policy during the last decade. Despite the attention, research on the effectiveness and efficiency of ICT is inconclusive. This is mainly due to small-scale research with weak identification strategies which lack a proper control group. Using the 2011 ‘Trends in International Mathematics and Science Study’ (TIMSS) data, we define by a Mahalanobis matching a control group with similar student, teacher, school and regional characteristics. The results indicate that accounting or not accounting for these characteristics, may considerably alter the estimated impact of ICT. This suggests that a correction for characteristics related to the student population, teaching staff, administrative personnel and school management is warranted in the evaluation of the impact of ICT.
Von Kristof De Witte, Nicky Rogge im Text Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Johan van Braak, R. Hermans, Chen-Lin Kulik, James A. Kulik, Raymond Lister, Ed Smeets, Jo Tondeur, Martin Valcke

Begriffe
KB IB clear
ICTICT, Mathematikmathematics, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008Computer Science Education 2/20082, 1, 6, 10, 6, 5, 2, 2, 4, 4, 4, 62106154
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local secure web The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) 2, 1, 1, 5, 12, 4, 13, 12, 3, 9, 6, 711147267
1991Effectiveness of Computer-Based Instruction (James A. Kulik, Chen-Lin Kulik) 5, 2, 2, 3, 2, 2, 3, 2, 2, 5, 4, 1229012859
2005 local secure web Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 2, 1, 1, 2, 2, 4, 1, 4, 2, 6, 3, 4494762
2008 local secure web Computer Science Education (Raymond Lister) 1100

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 547 kByte; WWW: Link OK 2020-05-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.