/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education?

Kristof De Witte, Nicky Rogge
Erstpublikation in: Computers & Education 75 (2014) 173-184
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

ICT infrastructure investments in educational institutions have been one of the key priorities of education policy during the last decade. Despite the attention, research on the effectiveness and efficiency of ICT is inconclusive. This is mainly due to small-scale research with weak identification strategies which lack a proper control group. Using the 2011 ‘Trends in International Mathematics and Science Study’ (TIMSS) data, we define by a Mahalanobis matching a control group with similar student, teacher, school and regional characteristics. The results indicate that accounting or not accounting for these characteristics, may considerably alter the estimated impact of ICT. This suggests that a correction for characteristics related to the student population, teaching staff, administrative personnel and school management is warranted in the evaluation of the impact of ICT.
Von Kristof De Witte, Nicky Rogge im Text Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Johan van Braak, R. Hermans, Chen-Lin Kulik, James A. Kulik, Raymond Lister, Ed Smeets, Jo Tondeur, Martin Valcke

Begriffe
KB IB clear
ICTICT, Mathematikmathematics, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2008Computer Science Education 2/20084, 2, 2, 2, 3, 3, 2, 3, 1, 2, 2, 458462
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) 3, 3, 3, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 3, 2, 108141091
1991Effectiveness of Computer-Based Instruction (James A. Kulik, Chen-Lin Kulik) 2, 1, 1, 2, 2, 4, 2, 3, 1, 1, 3, 42604759
2005    Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 3, 2, 3, 2, 1, 4, 4, 2, 3, 1, 2, 6596665
2008    Computer Science Education (Raymond Lister) 1100

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 547 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 64
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 17
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 11111221322212213211138
201520162017