/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How the ICT development level and usage influence student achievement in reading, mathematics, and science

Maxim Skryabin, JingJing Zhang, Luman Liu, Danhui Zhang
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 85, July 2015, Pages 49-58
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The main purpose of this study is to investigate how national ICT development level and individual ICT usage will influence achievements in reading, mathematics, and science for 4th and 8th grade school students. Large-scale international databases, including TIMSS 2011, PIRLS 2011, and PISA 2012, were employed in the current study. Hierarchical linear models (HLM) were applied to examine both country- and individual-level variables. According to the findings of this study, the national ICT development level is a significant positive predictor for individual academic performance in all three subjects for both 4th grade and 8th grade students, while the national economic development level was controlled for. Such finding indicates a similar trend of the ICT influences for both groups, although there exists a difference in terms of the extent of the relationships. In addition, individual-level ICT use is a significant predictor, even if students' gender and socioeconomic status are controlled for; however, its influence is mixed across different student groups and subjects depending on the ICT usage type.
Von Maxim Skryabin, JingJing Zhang, Luman Liu, Danhui Zhang im Text How the ICT development level and usage influence student achievement in reading, mathematics, and science (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Ronald E. Anderson, Margaret J. Cox, Thomas Fuchs, Chen-Lin Kulik, James A. Kulik, Marc Prensky, Nicky Rogge, Kristof De Witte, Ludger Wößmann

Fragen
KB IB clear
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
PISA-StudienPISA studies
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 8, 6, 6, 8, 6, 7, 11, 3, 9, 7, 8, 2013220920379
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 8, 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 28, 123, 441463444775
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1991Effectiveness of Computer-Based Instruction (James A. Kulik, Chen-Lin Kulik) 2, 1, 1, 2, 2, 4, 2, 3, 1, 1, 3, 42604759
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 12, 9, 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 10, 10, 141109142000
2004    Computers and Student Learning (Thomas Fuchs, Ludger Wößmann) 1, 4, 6, 4, 4, 8, 5, 3, 3, 12, 6, 18279181659
2009    Implications of the Information and Knowledge Society for Education (Ronald E. Anderson) 1, 1, 1, 3, 1, 2, 4, 3, 2, 1, 2, 459487
2009    Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2, 241228
2014    Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (Kristof De Witte, Nicky Rogge) 2, 1, 2, 2, 1, 3, 2, 1, 1, 1, 3, 838845

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 154
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 21
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 233515122122113334236
201520162017