/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers

R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 51, Issue 4, December 2008, Pages 1499-1509
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

For many years, researchers have searched for the factors affecting the use of computers in the classroom. In studying the antecedents of educational computer use, many studies adopt a rather limited view because only technology-related variables, such as attitudes to computers and computer experience were taken into account. The present study centres on teachers’ educational beliefs (constructivist beliefs, traditional beliefs) as antecedent of computer use, while controlling for the impact of technology-related variables (computer experience, general computer attitudes) and demographical variables (sex, age). In order to identify differences in determinants of computer use in the classroom, multilevel modelling was used (N = 525). For measuring primary teachers’ use of computers to support the leaching or learning process a modified version of the ‘Class Use of Computers’ scale of van Braak et al. [van Braak, J., Tondeur, J., & Valcke, M. (2004). Explaining different types of computer use among primary school teachers. European Journal of Psychology of Education, 19(4), 407–422] was used. The present article supports the hypothesis that teacher beliefs are significant determinants in explaining why teachers adopt computers in the classroom. Next to the impact of computer experience, general computer attitudes and gender, the results show a positive effect of constructivist beliefs on the classroom use of computers. Traditional beliefs have a negative impact on the classroom use of computers.
Von R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke im Text The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Jerome S. Bruner, Thomas M. Duffy, Peggy A. Ertmer, David H. Jonassen, L. Shulman, Ed Smeets

Begriffe
KB IB clear
EuropaEurope, GenderGender, LehrerInteacher, Lernenlearning, Primarschuleprimary school, Schuleschool, teacher beliefsteacher beliefs, Unterricht
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 1, 4, 5, 3, 7, 4, 4, 8, 5, 12, 7, 4903342216
1996The Culture of Education (Jerome S. Bruner) 15000
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1987    Knowledge and teaching (L. Shulman) 3, 1, 1, 3, 1, 2, 2, 6, 2, 2, 4, 41234178
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 13300
2005    Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 1, 2, 2, 3, 1, 3, 2, 10, 1, 4, 3, 41864193
2005    Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 1, 4, 4, 2, 3, 1, 2, 6, 3, 6, 3, 6596683

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 102357
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 21
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1041242315122421421333311223132103642
2014201520162017