/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers

R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 51, Issue 4, December 2008, Pages 1499-1509
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

For many years, researchers have searched for the factors affecting the use of computers in the classroom. In studying the antecedents of educational computer use, many studies adopt a rather limited view because only technology-related variables, such as attitudes to computers and computer experience were taken into account. The present study centres on teachers’ educational beliefs (constructivist beliefs, traditional beliefs) as antecedent of computer use, while controlling for the impact of technology-related variables (computer experience, general computer attitudes) and demographical variables (sex, age). In order to identify differences in determinants of computer use in the classroom, multilevel modelling was used (N = 525). For measuring primary teachers’ use of computers to support the leaching or learning process a modified version of the ‘Class Use of Computers’ scale of van Braak et al. [van Braak, J., Tondeur, J., & Valcke, M. (2004). Explaining different types of computer use among primary school teachers. European Journal of Psychology of Education, 19(4), 407–422] was used. The present article supports the hypothesis that teacher beliefs are significant determinants in explaining why teachers adopt computers in the classroom. Next to the impact of computer experience, general computer attitudes and gender, the results show a positive effect of constructivist beliefs on the classroom use of computers. Traditional beliefs have a negative impact on the classroom use of computers.
Von R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke im Text The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jerome S. Bruner, Thomas M. Duffy, Peggy A. Ertmer, David H. Jonassen, L. Shulman, Ed Smeets

Begriffe
KB IB clear
EuropaEurope, GenderGender, LehrerInteacher, Lernenlearning, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Schuleschool, teacher beliefsteacher beliefs, Unterricht
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992   Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 6, 1, 9, 2, 8, 3, 16, 1, 4, 1, 5, 5853352687
1996 The Culture of Education (Jerome S. Bruner) 17000
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1987 local web  Knowledge and teaching (L. Shulman) 2, 7, 2, 10, 4, 12, 1, 3, 7, 1, 6, 64956559
1992 Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 15300
2005 local web  Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 6, 1, 10, 3, 11, 1, 6, 5, 4, 5, 7, 93369537
2005 local web  Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 1, 6, 2, 4, 6, 4, 1, 4, 8, 1, 2, 2492928

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, Eltern, Kinder, Schweiz

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon16 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.