/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The need for a systemic approach to technology‑based school innovations

Francesc Pedró
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

While access to new digital technology in schools has increased measurably in the past ten years, it has not been adopted as quickly and intensively as expected despite policy efforts to promote and support technology-based school innovations. This chapter explores possible reasons for this response on the part of schools and teachers from the perspective of systemic innovation. Specifically, it addresses the question of how more effective knowledge management at the system level of technology-based school innovations could contribute to educational change.
Von Klappentext im Buch Inspired by Technology, Driven by Pedagogy (2010) im Text The need for a systemic approach to technology‑based school innovations

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
OECD Organisation for Economic Co-operation and Development

Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?

Begriffe
KB IB clear
Digitalisierung, Innovationinnovation, LehrerInteacher, Wissensmanagementknowledge management
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2010   Are the New Millennium Learners Making the Grade? (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 6596105

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe need for a systemic approach to technology‑based school innovations: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 457 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 8
Webzugriffe auf dieses Kapitel 43113531112112221121312113112116
20132014201520162017