/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments

Murat Perit Cakir, Gerry Stahl
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 3 bis 12), 2009   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Gerry StahlIn order to collaborate effectively in group discourse on a topic like mathematical patterns, group participants must organize their activities so that they have a shared understanding of the significance of their utterances, inscriptions and behaviors—adequate for sustaining productive interaction. The need for participants to coordinate their actions becomes particularly salient in dual-interaction environments, where, e.g., chat postings and graphical drawings must work together; analysts of such interactions must identify the subtle and complex ways in which meaning making proceeds. This paper considers the methodological requirements on analyzing interaction in dual-interaction environments by reviewing several exemplary CSCL studies. It reflects on the nature of social organization, grounding and indexicality that frame the interaction to be analyzed.
Von Murat Perit Cakir, Gerry Stahl im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
M. J. Baker, Carl Bereiter, Pierre Dillenbourg, Tia Hansen, Patrick Jermann, Richard Joiner, Timothy D. Koschmann, Marlene Scardamalia, Gerry Stahl, David Traum, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 20, 21, 20, 19, 11, 11, 4, 15, 10, 6, 7, 41421841597
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 4, 4, 2, 4, 4, 4, 2, 9, 10, 8, 2, 5995051071
1999Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 7, 4, 3, 6, 6, 6, 2, 11, 12, 4, 1, 4653541956
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 4, 3, 2, 5, 5, 5, 6, 11, 6, 13, 5, 3445231387
2003Designing for Change in Networked Learning Environments8, 4, 2, 2, 1, 1, 2, 4, 3, 1, 1, 2492653
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 6, 4, 4, 3, 2, 1, 1, 2, 9, 3, 3, 416289605
2007   Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) 6, 2, 2, 4, 5, 5, 1, 9, 9, 6, 10, 3269631320
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 8, 12, 18, 17, 5, 5, 2, 12, 10, 3, 2, 350731408
1999The Role of Grounding in Collaborative Learning Tasks (M. J. Baker, Tia Hansen, Richard Joiner, David Traum) 3000
2002Task and Interaction Regulation in Controlling a Traffic Simulation (Patrick Jermann) 3000
2002Dewey's Contribution to the Foundations of CSCL Research (Timothy D. Koschmann) 1000
2007   Designing Integrative Scripts (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) 5, 1, 2, 4, 3, 3, 4, 8, 5, 2, 3, 25242542

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalInteraction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 103 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.