Tailoring Chatbots for Higher Education: Some Insights and ExperiencesGerd Kortemeyer
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The general availability of powerful Large Language Models had a powerful impact on higher
education, yet general models may not always be useful for the associated specialized tasks. When
using these models, oftentimes the need for particular domain knowledge becomes quickly apparent,
and the desire for customized bots arises. Customization holds the promise of leading to more
accurate and contextually relevant responses, enhancing the educational experience. The purpose
of this short technical experience report is to describe what “customizing” Large Language Models
means in practical terms for higher education institutions. This report thus relates insights and
experiences from one particular technical university in Switzerland, ETH Zurich.
Von Gerd Kortemeyer im Text Tailoring Chatbots for Higher Education: Some Insights and Experiences (2024)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | OpenAI | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Chat-GPT
, Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS) computer-generated text
, Generative Pretrained Transformer 4 (GPT-4)
, GMLS & Bildung
, GMLS & Hochschule
, Google
, GPT Builder / GPTs
, GPT-4o
, Hochschule higher education institution
, machine learning
, Microsoft
, Programmieren programming
, Retrieval Augmented Generation (RAG)
, Schweiz Switzerland
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Apple, Generative Pretrained Transformer 3 (GPT-3), GMLS & Schule, Künstliche Intelligenz (KI / AI), Textgeneratoren-Verbot, Universität |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Tailoring Chatbots for Higher Education: Some Insights and Experiences: Artikel als Volltext ( : , 1006 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Chat-GPT
Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)
Generative Pretrained Transformer 4 (GPT-4)
Google
Hochschule
machine learning
Microsoft
Programmieren
Schweiz

, 1006 kByte;
)
Biblionetz-History