/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Education and Awareness for Artificial Intelligence

Martin Kandlhofer, Petra Weixelbraun, Manuel Menzinger, Gerald Steinbauer-Wagner, Ágoston Kemenesi
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in EducationThe increasing digitization and automation processes in daily life through the use of Artificial Intelligence (AI) pose great challenges for society and education. These range from building awareness, increasing acceptance, and teaching the foundations of this important and disruptive technology, to fostering a meaningful, creative usage, an assessment of threats, opportunities, and potentials as well as allowing an informed discussion about the technology. This paper presents the 2-year international AI education and awareness project ‘ENARIS’ which addressed these challenges on various levels. On the one hand, the project fostered young people’s interest in AI and facilitated a basic technical understanding. In this context, the integration of teachers, using a train-the-trainer approach and providing ready-to-use, open educational resources based on sound didactic concepts was an essential factor. On the other hand, the project aimed at strengthening awareness regarding social, economic, and technical aspects and potentials of AI among the general public, including school students, children, parents or working persons by conducting open and easily-accessible workshops. In the first project stage, online pre-surveys were conducted to analyze the needs within the target groups. Based on the results, AI ready-to-use prototype learning modules were developed. Following the principles of constructionism, a combination of different teaching methods including unplugged and plugged activities was used. The second project stage dealt with implementing and evaluating pilot workshops using quantitative pre- and post-tests as well as qualitative measures. Results indicate that, a) the ready-to-use teaching material, train-the-trainer workshops and AI topics covered were well received and that, b) a significant positive impact regarding the awareness and general knowledge about AI was achieved.
Von Martin Kandlhofer, Petra Weixelbraun, Manuel Menzinger, Gerald Steinbauer-Wagner, Ágoston Kemenesi im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Education and Awareness for Artificial Intelligence

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Idit Harel , Viktoriya Olari , Seymour Papert , Ralf Romeike

Begriffe
KB IB clear
AI literacy , Bildungeducation (Bildung) , Elternparents , Konstruktionismusconstructionism , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , LehrerInteacher , Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources , Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10 128 47 10 1569
2021 WiPSCE '21 (Marc Berges, Andraes Mühling, Michal Armoni) 3, 2, 2, 7, 25, 3, 3, 1, 3, 6, 2, 7 15 233 7 179
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 4, 2, 4, 4, 6, 12, 7, 3, 2, 9, 3, 4 58 11 4 951
2021 local web  Addressing AI and Data Literacy in Teacher Education (Viktoriya Olari, Ralf Romeike) 1, 3, 1, 3, 3, 4, 5, 6, 3, 2, 4, 5 1 6 5 49

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Education and Awareness for Artificial Intelligence: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 493 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.