Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Towards a pedagogical design for teaching novice programmers

design-based research as an empirical determinant for success
Jacqui Chetty, Duan van der Westhuizen
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2015, 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research and experience indicates that students enrolled for CS1 often perform poorly. On this basis we propose a pedagogical design for CS1 within the context of South Africa, where students are often under-prepared for the challenges of higher education. The pedagogy was designed and implemented using a design-based research (DBR) approach over a period of two iterative cycles. The outcome of the design research is a set of eight design principles that have been implemented within the local context. Although further research is needed to test the design more rigorously, results to date are promising. Overwhelmingly, students perceived the design to be beneficial to their learning. Further, success rates in the course improved dramatically.

Von Jacqui Chetty, Duan van der Westhuizen im Konferenz-Band Koli Calling 2015 im Text Towards a pedagogical design for teaching novice programmers (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
J. Ángel Velázquez-Iturbide, Katrina E. Falkner, Ronit Ben-Bassat Levy, Edward Palmer, Anthony Robins, Elliot Soloway, Jim Spohrer

Begriffe
KB IB clear
design-based researchdesign-based research
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988  local secure Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 5, 11, 3, 3, 2, 2, 4, 5, 9, 10, 13, 349443179
2009SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 1, 17, 1, 1, 2, 3, 4, 5, 9, 17, 5, 412321474
2010Computer Science Education 1/20101, 5, 1, 1, 6, 7, 5, 1, 7, 3, 3, 18111120
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 11, 43, 13, 13, 17, 18, 21, 21, 28, 27, 17, 1448317142376
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local secure web Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 1, 5, 1, 1, 3, 2, 4, 1, 1, 2, 4, 4129499
2009 local secure web Developing authentic problem solving skills in introductory computing classes (Katrina E. Falkner, Edward Palmer) 2400
2010 local secure web Learning edge momentum (Anthony Robins) 7500
2011A problem solving teaching guide based on a procedure intertwined with a teaching model (Ronit Ben-Bassat Levy, J. Ángel Velázquez-Iturbide) 1200

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Towards a pedagogical design for teaching novice programmers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 678 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.