/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Towards a pedagogical design for teaching novice programmers

design-based research as an empirical determinant for success
Jacqui Chetty, Duan van der Westhuizen
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2015, 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Research and experience indicates that students enrolled for CS1 often perform poorly. On this basis we propose a pedagogical design for CS1 within the context of South Africa, where students are often under-prepared for the challenges of higher education. The pedagogy was designed and implemented using a design-based research (DBR) approach over a period of two iterative cycles. The outcome of the design research is a set of eight design principles that have been implemented within the local context. Although further research is needed to test the design more rigorously, results to date are promising. Overwhelmingly, students perceived the design to be beneficial to their learning. Further, success rates in the course improved dramatically.

Von Jacqui Chetty, Duan van der Westhuizen im Konferenz-Band Koli Calling 2015 im Text Towards a pedagogical design for teaching novice programmers (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
J. Ángel Velázquez-Iturbide, Katrina E. Falkner, Ronit Ben-Bassat Levy, Edward Palmer, Anthony Robins, Elliot Soloway, Jim Spohrer

Begriffe
KB IB clear
design-based researchdesign-based research
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1988   Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 1, 2, 1, 6, 4, 2, 5, 11, 3, 3, 2, 248442135
2009Proceedings of the 40th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2009, Chattanooga, TN, USA, March 4-7, 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 17, 1, 1, 2, 35315330
2010Computer Science Education 1/20101, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 5, 1, 1, 6, 78117100
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 6, 10, 12, 12, 10, 10, 11, 43, 13, 13, 17, 1847317182248
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 1, 2, 2, 3, 2, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 2129283
2009    Developing authentic problem solving skills in introductory computing classes (Katrina E. Falkner, Edward Palmer) 2400
2010    Learning edge momentum (Anthony Robins) 7500
2011A problem solving teaching guide based on a procedure intertwined with a teaching model (Ronit Ben-Bassat Levy, J. Ángel Velázquez-Iturbide) 1200

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Towards a pedagogical design for teaching novice programmers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 678 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.