Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary EducationZu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 65 bis 77), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper reports on the results of the first phase of an ongoing research project in design-oriented education in informatics in Dutch upper secondary education. Our study focused on eliciting and categorizing the pedagogical content knowledge (PCK) with respect to design of digital artefacts of the informatics teachers participating in the research project. Our results suggest that teachers´ PCK on design can be typified in terms of two aspects, namely (i) teachers´ knowledge about objectives and goals of designing digital artefacts by students, and (ii) teachers´ knowledge about ways to assess students´ understanding and performance. As to (i), we distinguish an orientation towards more conceptual objectives, and one towards more practical objectives. Also with respect to (ii), we found two types of teachers´ knowledge, one focused on process-based assessment and another on product-based assessment.
Von Ebrahim Rahimi, Erik Barendsen, Ineke Henze im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1704 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.