Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and SimulationZu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 65 bis 76), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computational science, comprised of modeling and simulation, is a new theme in the new 2019 Dutch secondary education informatics curriculum. To investigate the pedagogical content knowledge (PCK) on modeling and simulation, we interviewed ten informatics teachers and analyzed their PCK, distinguishing its four elements - knowledge of goals and objectives, students´ understanding, instructional strategies and assessment - and investigated potential differential features of their PCK in order to typify teachers´ individual PCK. We charted the teachers´ PCK in terms of these four elements and found differential features related to knowledge of goals and objectives and related to knowledge of assessment, dividing these teachers into four distinct groups. However, these differential features do not lead to distinct types of PCK. Our findings will be used to explore the future development of teachers´ PCK and they will contribute to the development of teaching materials, assessment instruments and teacher training courses on modeling.
Von Natasa Grgurina, Erik Barendsen, Cor Suhre, Klaas van Veen, Bert Zwaneveld im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and Simulation Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Technological Content Knowledge (TCK), Technological pedagogical content knowledge (TPCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, TPCK-Modell |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and Simulation: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 161 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.