Future Directions in Mobile LearningMark Pegrum
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 413 bis 431), 2016
|
|
Zusammenfassungen
The shape of mobile learning (m-learning) depends very much on the complex cultural, social, political, economic and, above all, educational ecologies in which mobile technologies are embedded. Focusing primarily on the developed world, this chapter begins by surveying our contemporary technological context, highlighting new forms of hardware and emerging patterns of usage. It then turns to our contemporary educational context, outlining seven major trends—towards contextualisation, personalisation and diversification of learning; towards student support, engagement and creativity; and towards wider collaboration—which reflect aspects of the broader cultural, social, political and economic landscape. It is suggested that the future of digital learning generally, and m-learning in particular, will take shape at the point where ongoing technological developments intersect with ongoing educational trends.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Future Directions in Mobile Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 224 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.