Teacher Knowledge for Teaching with TechnologyA TPACK Lens
Margaret L. Niess
Zu finden in: Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact, 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Technology, pedagogy, and content knowledge (TPACK) is a dynamic lens that describes teacher knowledge
required for designing, implementing, and evaluating curriculum and instruction with technology.
TPACK strategic thinking incorporates knowing when, where, and how to use domain-specific knowledge
and strategies for guiding students’ learning with appropriate digital, information and communication
technologies. This chapter maps historical responses to the question of the knowledge teachers need for
teaching amid the emerging views of and challenges with TPACK. A review of empirical progress serves
to illuminate potential insights, values, and challenges for directing future research designed to identify
a teacher’s learning trajectory in the development of a more robust and mature TPACK for teaching with
current and emerging information and communication technologies.
Von Margaret L. Niess im Buch Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (2012) im Text Teacher Knowledge for Teaching with Technology Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.