Visualizing Wiki-Supported Knowledge BuildingCo-Evolution of Individual and Collective Knowledge
Zu finden in: WikiSym 2008, 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
It is widely accepted that wikis are valuable tools for successful
collaborative knowledge building. In this paper, we describe how
processes of knowledge building with wikis may be visualized,
citing Wikipedia as an example. The underlying theoretical basis
of our paper is the framework for collaborative knowledge
building with wikis, as introduced by Cress and Kimmerle [2],
[3], [4]. This model describes collaborative knowledge building as
a co-evolution of individual and collective knowledge, or of
cognitive and social systems respectively. These co-evolutionary
processes may be visualized graphically, applying methods from
social network analysis, especially those methods that take
dynamic changes into account [5], [18]. For this purpose, we have
undertaken to analyze, on the one hand, the temporal development
of an article in the German version of Wikipedia and related
articles that are linked to this core article. On the other hand, we
analyzed the temporal development of those users who worked on
these articles. The resulting graphics show an analogous process,
both with regard to the articles that refer to the core article and to
the users involved. These results provide empirical support for the
co-evolution model. Some implications of our findings and the
potential for future research on collaborative knowledge building
with wikis and on the application of social network analysis are
discussed at the end of the article.
Von Andreas Harrer, Johannes Moskaliuk, Ulrike Creß, Joachim Kimmerle im Konferenz-Band WikiSym 2008 (2008) im Text Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Amy Bruckman , Andrea Forte , Frank van Ham , Jesse Kriss , Matthew M. McKeon , Fernanda B. Viégas , Martin Wattenberg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | social network analysissocial network analysis , Visualisierungvisualization , Wikiwiki , Wikipedia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Wiki in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- CSCL 2009 (2009)
- WikiSym 2009 (2009)
- WikiSym 2010 - Proceedings of the 6th International Symposium on Wikis and Open Collaboration, 2010, Gdansk, Poland July 07 - 09, 2010 (2010)
- Who integrates the networks of knowledge in Wikipedia? (Iassen Halatchliyski, Johannes Moskaliuk, Joachim Kimmerle, Ulrike Creß)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Visualizing Wiki-Supported Knowledge Building: Artikel als Volltext (: , 463 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.