In The Spirit Of The StudioLearning From The Atelier Of Reggio Emilia
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As the authors state in their opening chapter, prepare to be amazed. This beautiful book describes the revolution that the Reggio Emiliaatelier (art studio) brought to the education of young children in Italy, and follows that revolution across the ocean to North America. It explores how the experiences of children interacting with rich materials in the atelier affect an entire school's approach to the construction and expression of thought and learning. Lavishly illustrated in full color, this original volume: includes detailed interviews with Italian educators from Reggio Emilia; offers a window into many ateliers within the United States, examining the multiple ways that experience is altered when teachers, parents, and children prepare and work together in the studio setting; addresses the practical aspects of the atelier, including organizing the environment, using materials, and provides examples of projects; and features a comprehensive approach that addresses many varied issues related to children, including learning, collaboration, relationships, and community.
Von Klappentext im Buch In The Spirit Of The Studio (2005) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Loris Malaguzzi |
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , CommunityCommunity , Elternparents , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning , Reggio-PädagogikReggio approach , Schuleschool |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.