Open Educational Resources in PolandChallenges and Opportunities
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Zusammenfassungen
The study contains a description of the national educational policy
and the structure of the recently reformed educational system of the country, national programmes
and projects aimed at digitization of schools, top-down and bottom-up activities in the development of
Open Educational Resources; an overview of Polish projects in open education and recommendations
for development and use of Open Educational Resources. The country case revealed strong opposition
of commercial publishers to the development and use of open digital content, in particular, electronic
textbooks, their willingness to retain the market of textbooks and educational materials for primary,
secondary and university education. It is noteworthy that teachers are willing to use digital resources
available online but, as it happens in many other countries, are not aware of copyright issues. The
programme “Digital School” is a now available in beta version http://www.epodreczniki.pl/front/
welcome. This is a good example of how, despite all difficulties, OER can be promoted at the national
level. The programme has already yielded its first results and we are looking forward to the end of 2015
when all its major goals should be achieved and further on when open digital textbooks for all levels of
education should become available.
Von Klappentext im Buch Open Educational Resources in Poland (2013) auf Seite 334Dieses Buch erwähnt ...
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Open Educational Resources in Poland: Gesamtes Buch als Volltext (: , 4718 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.