/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

UNESCO ICT Competency Framework for Teachers

Version 2.0
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

UNESCO ICT Competency Framework for TeachersTwo decades after the first mainstream rollout of computers in schools we have learned many significant lessons about ICT in Education and their potential transforming impact on national education systems. Yet, countries around the world face urgent challenges in this respect due to the rapid development of technologies, the required financial investments and the need to have a clear vision of the role that teachers have to play in harnessing the power of ICT in the classroom and beyond.
One key lesson is to acknowledge the many facets that ICT in Education policies have to tackle such as teacher competencies, learning materials, ICT equipment, student and teacher motivation, as well as the linkages to other areas of national policy and socio-economic development. Adopting a cross-sectoral approach through an ICT in Education Master Plan can help countries to successfully address all relevant dimensions.
In this context, the ICT Competency Framework for Teachers is aimed at helping countries to develop comprehensive national teacher ICT competency policies and standards, and should be seen as an important component of an overall ICT in Education Master Plan.
The current version of the ICT Competency Framework for Teachers is a 2011 update of the original version published in 2008, and is the result of the successful continued partnership between UNESCO and CISCO, INTEL, ISTE and Microsoft. In this version, the Framework has been enriched on the basis of feedback from subject matter experts and users worldwide, and enhanced with the inclusion of example syllabi and exam specifications for Technology Literacy and Knowledge Deepening.
Von Klappentext im Buch UNESCO ICT Competency Framework for Teachers (2011)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
UNESCO United Nations Educational, Scientific and Cultural Org.

Fragen
KB IB clear
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , IT-Bildungsstandards , LehrerInteacher
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  ICT Competency Standards for Teachers (UNESCO United Nations Educational, Scientific and Cultural Org.) 4, 3, 2, 9, 6, 6, 1, 3, 4, 2, 3, 2 1 4 2 332
2008 local web  ICT Competency Standards for Teachers (UNESCO United Nations Educational, Scientific and Cultural Org.) 2, 3, 4, 6, 8, 2, 1, 4, 5, 2, 3, 1 1 5 1 343
2008 local web  ICT Competency Standards for Teachers (UNESCO United Nations Educational, Scientific and Cultural Org.) 3, 4, 2, 7, 6, 2, 1, 5, 5, 2, 3, 1 1 4 1 318

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Lehrplan 21, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW UNESCO ICT Competency Framework for Teachers: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1830 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.