/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Psychology for the Classroom

Constructivism and Social Learning
Alan Pritchard, John Woollard , local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Psychology for the ClassroomPsychology for the Classroom: Constructivism and Social Learning provides a lively introduction to the much debated topics of talk and group collaboration in classrooms, and the development of interactive approaches to teaching. The authors provide a background to research in constructivist and social learning theory, offering a broad and practical analysis which focuses on contemporary issues and strategies, including the use of e-learning and multimedia. Throughout the book theory is linked with its practical implications for everyday teaching and learning and chapters incorporate:

the history of constructivist and social learning theory and key thinkers

pedagogical implications

practical strategies for the classroom

constructivist theory and e-learning.

Case studies and vignettes demonstrating best practice are used throughout the text, illustrating how monitored collaboration between learners can result in an effective learning environment where targets are met. Essential reading for practising teachers and students, this book is a valuable guide for those looking to provide effective teaching and learning within a constructivist framework.
Von Klappentext im Buch Psychology for the Classroom (2010)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura

Begriffe
KB IB clear
E-LearningE-Learning, Konstruktivismusconstructivism, LehrerInteacher, Lernenlearning, Multimediamultimedia, Psychologiepsychology, Theorietheory, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 Social Foundations of Thought and Action (Albert Bandura) 1, 1, 4, 1, 6681613

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Psychology for the Classroom: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 828 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Psychology for the Classroom e Paperback - 0 0415494796 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.