/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Carsten Schulte

In this paper, we aim to discuss the role of programming as substantial part of the What and the How of teaching computing at school. In contrast to other approaches, we aim to do so from an outside perspective, which is based on a discussion of general goals of education at school.

In doing so, we present a model of six different possible educational goals of programming in primary and secondary computing education, along with some conclusions on how to teach programming in order to foster the proposed six dimensions of "programming education".

The model can also be seen as attempt to capture aspects of the PCK of programming.

Von Carsten Schulte im Konferenz-Band Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 im Text Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Primarschuleprimary school, Programmierenprogramming, Sekundarstufe I

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 487 kByte; WWW: Link OK 2018-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 3811
20172018