The Need for Programming and Computational Thinking from Early Childhood Education Through to Secondary SchoolingIntroduction
Therese Keane
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 1 bis 9), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The largest commercial enterprises in the world are digital. For school students to become productive and independent citizens of this digital era, they need to develop digital skills throughout schooling. Coding has been identified as one of these important skills to enable communication with a computer. It is making a set of instructions to perform functions and create software, websites, video games and apps. There are different types of programming languages, and each has its own set of rules. It is apparent that teaching coding is a key skill for this digital apprenticeship.
Von Therese Keane im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text The Need for Programming and Computational Thinking from Early Childhood Education Through to Secondary Schooling Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Informatik-Didaktik, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Introduction: The Need for Programming and Computational Thinking from Early Childhood Education Through to Secondary Schooling: Artikel als Volltext @ Springer (: , 224 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.