A Multi-dimensional Approach to Categorize Bebras TasksChristian Datzko
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 83 bis 94), 2021
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Zusammenfassungen
The Bebras International Challenge of Informatics and Computational Thinking has collected an increasingly large number of tasks. Every year more than 200 new task proposals are submitted of which many are accepted into the task pool. Properly categorizing these tasks to facilitate the use in the national challenges and to reuse them in the future is a challenge in itself: the categorizations in the past were biased and only covered certain aspects. Because the tasks are meant to be used everywhere in the world they are supposed to be solvable by students without any particular knowledge in computer science. General knowledge or skills may be assumed, though.
Von Christian Datzko im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text A Multi-dimensional Approach to Categorize Bebras Tasks Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.