Data classes
Zu finden in: Learning to Live with Datafication, 2022
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Wer in der Schule hat Zugang zu welchen Bildungsdaten und was löst das aus? Bericht über qualitative Studie in drei Sekundarschulen in Australien.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 20.01.2022Amidst ongoing enthusiasms for ‘data-driven’ schooling, concerns are being raised over likely shifts in power associated with the ways in which school staff are engaging with the production and analysis of data. Following the emerging tradition of ‘critical data studies’, this chapter addresses the important question of who gets to ‘do’ data within school contexts (and, conversely, who does not). In particular, the chapter draws on in-depth interview data generated from qualitative studies of digital data practices within three secondary schools in the Australian state of Victoria. Belying outward appearances of being successful ‘data schools’, five distinct ‘hierarchies’ of data-using staff are identified – each aligned with a number of notable reconfigurations of power and redistributions of agency. The chapter discusses the ways in which pressures to use data are entwined with wider reformations of teacher identity and teacher professionalism. In particular, the chapter considers how any conferred benefits of ‘doing data’ seem delineated by a range of significant factors – not least teachers’ gender, status, disciplinary background and career stage. In this sense, it is concluded that dominant discourses of the educational benefits of data-driven schooling need to be challenged – if not reconsidered altogether.
Von Neil Selwyn, Luci Pangrazio, Bronwyn Cumbo im Buch Learning to Live with Datafication (2022) im Text Data classes Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Andreas Breiter , Juliane Jarke | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Bildungsdaten , datafication , datafication in education , Datendata , Digitalisierung , Hierarchiehierarchy , LehrerInteacher , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument nicht gelesen.